MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1. TARAFLAR
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ("Sözleşme"), aşağıda bilgileri yer alan Alıcı ve Satıcı arasında, belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde elektronik ortamda kurulmuştur.
| Taraf | Tanım |
|---|---|
| SATICI | [ŞİRKETİNİZİN ADI/UNVANI] (İşbu Sözleşme kapsamında "Satıcı" olarak anılacaktır.) |
| ALICI | [ALICI BİLGİLERİ GELECEKTİR] (İşbu Sözleşme kapsamında "Alıcı" olarak anılacaktır.) |
Satıcı ve Alıcı, işbu Sözleşme kapsamında birlikte “Taraflar”, ayrı ayrı ise “Taraf” olarak anılacaktır.
2. TANIMLAR
Sözleşme’nin uygulanmasında ve yorumlanmasında, aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edecektir:
| Alıcı: | Bir Mal veya Hizmet’i ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek kişiyi, |
| Bakanlık: | Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı’nı, |
| Banka: | 5411 sayılı Bankacılık Kanunu uyarınca kurulan lisanslı kuruluşları, |
| Hizmet: | Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen Ürün sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu, |
| Kanun: | 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u, |
| Kargo Şirketi: | Ürün’ün Alıcı’ya ulaştırılmasını, iade süreçlerinde Alıcı’dan alınarak Satıcı ulaştırılmasını sağlayan anlaşmalı kargo veya lojistik şirketini, |
| Ön Bilgilendirme Formu: | Sözleşme kurulmadan ya da buna karşılık herhangi bir teklif Alıcı tarafından kabul edilmeden önce Alıcı’yı Yönetmelik’te belirtilen asgari hususlar konusunda bilgilendirmek için hazırlanan formu, |
| Platform: | [Şirket]’e ait www.pawlio.com.tr adlı internet sitesini ve mobil uygulamasını, |
| Satıcı: | Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye Ürün/Hizmet sunan ya da Ürün/Hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden ve Sözleşme’nin 5. maddesinde bilgileri bulunan gerçek ve/veya tüzel kişiyi, |
| Sözleşme: | Satıcı ve Alıcı arasında akdedilen Sözleşme’yi, |
| Ürün: | Alışverişe konu olan, özellikle evcil hayvanlara yönelik mama, yem, aksesuar, oyuncak, bakım malzemesi ve benzeri taşınır malları. |
| Yönetmelik: | Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni ifade eder. |
3. SÖZLEŞME'NİN KONUSU VE KAPSAMI
3.1. Sözleşme’nin konusu Alıcı'nın, Platform’da, Ürün/Hizmet’in satın alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği, Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip Ürün/Hizmet’in satışı ve teslimi ile ilgili olarak Kanun ve Yönetmelik hükümleri gereğince Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi olup Taraflar, Sözleşme tahtında Kanun ve Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul, beyan ve taahhüt ederler.
3.2. Taraflar, Sözleşme tahtında Kanun ve Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul, beyan ve taahhüt ederler.
4. ALICI'NIN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ HUSULAR
Alıcı, siparişin oluşturulması ve Sözleşme’nin kurulmasından önce, Platform'da yer alan Ön Bilgilendirme Formu ve Sözleşme hükümleri çerçevesinde, özellikle aşağıda belirtilenler dahil olmak üzere, tüm hususlar hakkında doğru ve eksiksiz olarak bilgilendirildiğini, bunları okuyup anladığını kabul ve taahhüt eder:
- Ürün/Hizmet’in temel nitelikleri ve evcil hayvan türüne özgü uygunluk bilgileri.
- Satıcı'nın adı, unvanı, MERSİS/Vergi Kimlik Numarası ve iletişim bilgileri.
- Ürün/Hizmet'in vergiler dahil toplam satış fiyatı, ödeme yöntemleri ve kargo masrafları.
- Ürün'ün Alıcı’ya teslim usulleri ve tahmini teslimat süresi.
- Ürün/Hizmet için Satıcı tarafından öngörülen gönderim kısıtlamaları,
- Alıcı’nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları, süresi ve usulü (iade kargo masrafları dahil).
- Alıcı’nın cayma hakkını kullanamadığı durumlarda bu haktan faydalanayamayacağına veya hakkın süresinde kullanılmaması da dahil olmak üzere hangi koşullarda bu hakkı kaybedeceğine ilişkin bilgi, (Örn: Son kullanma tarihi kısa olan mamalar, ambalajı açılmış hijyen ürünleri vb.).
- Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres, faks numarası veya elektronik posta bilgileri,
- Mahiyetine göre Sözleşme'de yer alan diğer tüm satış şartları ile Sözleşme Alıcı tarafından Platform’da onaylanarak kurulduktan sonra Sözleşme’nin Alıcı’nın talebi halinde Alıcı’ya elektronik posta ile gönderileceği ve Alıcı tarafından Sözleşme’ye üyelik hesabından erişilebileceğine ilişkin bilgi,
- Uyuşmazlık hallerinde başvurulabilecek Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri bilgileri.
5. ALICI, SATICI ve FATURA BİLGİLERİ
ALICI BİLGİLERİ
| Bilgi Alanı | Sipariş Bilgisi |
|---|---|
| Ad ve Soyadı | [Alıcı Adı Soyadı] |
| Teslimat Adresi | [Alıcı Teslimat Adresi] |
| Telefon | [Alıcı Telefon Numarası] |
| E-posta / Kullanıcı Adı | [Alıcı E-posta Adresi] |
| Fatura Adresi | [Alıcı Fatura Adresi] |
SATICI BİLGİLERİ
| Bilgi Alanı | Detay |
|---|---|
| Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı | [ŞİRKETİNİZİN ADI/UNVANI] |
| Adresi | [Şirketinizin Açık Adresi] |
| Mersis Numarası | [Şirketinizin MERSİS Numarası] |
| Vergi Kimlik Numarası | [Şirketinizin Vergi Kimlik Numarası] |
| Telefon | [Şirketinizin Telefon Numarası] |
| E-posta / KEP Adresi | [Şirketinizin E-posta Adresi / KEP Adresi] |
FATURA BİLGİLERİ
| Ticaret Unvanı / Adı ve Soyadı | [ADI/UNVANI] |
| Adresi | [Açık Adresi] |
| Vergi Kimlik Numarası | [Vergi Kimlik Numarası] |
| Telefon | [Telefon Numarası] |
| E-posta / KEP Adresi | [E-posta Adresi / KEP Adresi] |
| Fatura Teslim | Fatura sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte ve/veya e-fatura yöntemiyle elektronik posta adresine teslim edilecektir. |
6. ÜRÜN/HİZMET BİLGİLERİ
6.1. Ürün/Hizmet’in temel özellikleri, türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi ve vergiler dahil satış fiyatı Platform’da yer almakta olup, Alıcı tarafından sipariş anında elektronik ortamda teyit edilmiştir.
6.2. Ürün/Hizmet karşılığında ödenecek tüm tutarlar (Vergiler dahil satış fiyatı, kargo bedeli, indirimler vb.) sipariş özeti tablosunda açıkça belirtilmiştir.
Teslimat Bilgileri:
| Bilgi Alanı | Detay |
|---|---|
| Ödeme Şekli ve Planı | [Banka Kartı/Kredi Kartı İle İşlem (Tek Çekim)] |
| Sipariş Tarihi | [Sipariş Tarihi] |
| Teslim Edilecek Kişi | [Teslim Edilecek Kişinin Adı] |
| Teslimat Şekli | Alıcı Adresine Teslim / [Varsa Teslimat Noktası] |
| Teslimat Süresi* | En geç 30 (otuz) gün |
| Kargo Şirketi’ne Teslim Süresi** |
*Sözleşme ve ilgili mevzuat hükümlerinde yer alan istisnalar saklıdır.
**Belirtilen süre teslimatın taahhüdü değildir, satıcı tarafından kargo şirketine teslim edilme süresini ifade eder.
7. GENEL HÜKÜMLER
7.1. Satıcı, Ürün/Hizmet’i eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları ile birlikte teslim etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı, özellikle mama, yem ve takviye edici gıdalar gibi tüketim ürünlerini evcil hayvanına vermeden önce son kullanma tarihini kontrol etmekle yükümlüdür.
7.2. Ürün, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişiye, taahhüt edilen teslim süresi içerisinde ve her halükârda 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak koşulu ile, Alıcı’nın Platform’da belirtmiş olduğu teslimat adresine Kargo Şirketi tarafından teslim edilir. Bu süre içerisinde Satıcı’nın edimini yerine getirmemesi durumunda Alıcı Sözleşme'yi feshedebilecektir. Ancak Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Ürün/Hizmet satışlarında teslim süresi ilgili 30 (otuz) günü aşabilecektir. Ayrıca, sipariş durumu “Ön Sipariş” veya “Sipariş Üzerine Üretim” olarak belirtilen Ürün/Hizmet için teslimat süresi de 30 (otuz) günü aşabilecek olup Alıcı, Alıcı’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan “Sipariş Üzerine Üretim” ya da “Ön Sipariş” statüsünde olan bir Ürün/Hizmet satın aldığında teslimatın 30 (otuz) gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla Sözleşme’yi feshedemeyecektir.
7.3. Satıcı Ürün’ü Kargo Şirketi aracılığı ile Alıcı’ya göndermekte ve teslim ettirmektedir. Kargo Şirketi’nin Alıcı’nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde Alıcı’nın Ürün’ü Kargo Şirketi’nin Satıcı tarafından bildirilen yakın bir diğer şubesinden teslim alması gerekmektedir.
7.4. Satıcı, Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hallerde, durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya bildirmek ve tahsil edilen tüm ödemeleri en geç 14 (ondört) gün içinde iade etmek zorundadır.
7.5. Alıcı’nın herhangi bir nedenle Ürün/Hizmet’i teslim almaması halinde, Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i iade ettiği kabul edilecek olup bu halde, varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere Alıcı’dan tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir.
7.6. Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin teslim anında adreste bulunmaması durumunda Alıcı'nın Ürün/Hizmet’i geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden Satıcı sorumlu değildir.
7.7. Ürün/Hizmet’in teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı, Platform’da teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları Satıcı'ya ait olacaktır.
7.8. Satıcı, Sözleşme'den doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan Alıcı’yı Platform üzerinden bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle muadil bir Ürün/Hizmet tedarik edebilecektir.
7.9. Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde Satıcı’nın bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya yazılı olarak veya veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (ondört) gün içinde iade etmesi zorundudur. Ürün/Hizmet’in stokta bulunmaması durumu, Ürün/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
7.10. Alıcı, Ürün’ü teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı, ayıplı veya eksik Ürün/Hizmet’i teslim almayacaktır. Teslim alınan Ürün/Hizmet’in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra Ürün’ün özenle korunması borcu, Alıcı’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa Ürün/Hizmet kullanılmamalı ve Ürün/Hizmet faturası ve teslim sırasında Alıcı’ya iletilen diğer tüm belgeler (örneğin garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb.) ile birlikte iade edilmesi gerekmektedir.
7.11. Alıcı, Sözleşme konusu bedeli ödemekle yükümlü olup, herhangi bir nedenle Sözleşme konusu bedelin ödenmemesinin ve/veya Banka kayıtlarında iptal edilmesinin Satıcı’nın Ürün/Hizmet’i teslim yükümlülüğü ile Sözleşme’den kaynaklanan sair yükümlülüklerinin sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı, herhangi bir sebeple Banka tarafından başarısız kodu gönderilen ancak buna rağmen Banka tarafından Satıcı’ya yapılan ödemelere ilişkin olarak, Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.12. Alıcı, Ürün’ün teslim edilmesinden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda Sözleşme konusu bedelin ilgili Banka tarafından Satıcı’ya ödenmemesi halinde, Alıcı Ürün’ü 3 (üç) gün içerisinde iade masrafları Alıcı’ya ait olacak şekilde Satıcı’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.13. Sözleşme kapsamında herhangi bir nedenle Alıcı’ya bedel iadesi yapılması gereken durumlarda, Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış olması halinde, Satıcı tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından Alıcı hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 (iki) ile 3 (üç) haftayı bulabileceğini, bu tutarın Satıcı tarafından Banka’ya iadesinden sonra Alıcı’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen Banka işlem süreci ile ilgili olduğunu ve olası gecikmelerde Banka’nın sorumlu olduğunu ve bunlar için Satıcı’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.14. Alıcı ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya Ürün/Hizmet’in Alıcı’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin Banka’dan kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini Alıcı’dan talep edilebilecektir. Alıcı’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, söz konusu taleplerin 24 (yirmidört) saat içerisinde karşılanmaması halinde ise Satıcı, siparişi iptal etme hakkını haizdir.
7.15. Alıcı’nın sipariş edebileceği Ürün/Hizmet adetlerine Platform’dan yapılacak duyurularla kısıt getirilebilir. Alıcı’nın Platform’dan yapılan duyurularda belirtilen adetin üzerinde Ürün/Hizmet sipariş etmek istemesi halinde sipariş vermesi engellenebilecek, siparişi verdikten sonra belirtilen adedin üstünde sipariş verdiğinin tespit edebilmesi halinde ise belirtilen adedin üstündeki siparişleri iptal edilebilecek ve bu halde varsa iptal edilen siparişlere ilişkin teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeler yasal süresi içerisinde Alıcı’ya iade edilecektir. Alıcı işbu hususları kabul ederek siparişini oluşturduğunu, adet sınırlamasını geçen siparişlerinin engellenebileceği ve iptal edilebileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.16. Satıcı’nın herhangi bir sebeple tedarik edemediği siparişler, Alıcı’nın onayının alınması halinde, mevzuattaki yasal teslim süresini aşmamak ve Alıcı’nın Ürün/Hizmet ile aynı özellikleri haiz olmak kaydıyla, bir başka satıcıya aktarılabilecektir. Böyle bir durumda Ürün/Hizmet yeni satıcı tarafından Alıcı’ya gönderilecek olup Sözleşme yeni satıcı ile Alıcı arasında kurulmuş olacaktır. Bu halde, Alıcı’ya herhangi bir ek bedel, ücret ve/veya masraf yansıtılmayacaktır.
8. KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR
8.1. Satıcı, işbu sözleşme kapsamındaki kişisel verileri sadece Ürün/Hizmet’in sunulması amacıyla sınırlı olarak ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na, (“KVKK”) ikincil mevzuata ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararlarına uygun olarak işleyecektir. Satıcı, Platform üzerinden eriştiği kişisel veriler haricinde Alıcı’nın kişisel verilerini işlemeyeceğini ve Platform üzerinden sağlanan yöntemler dışında Alıcı ile harici olarak iletişime geçmeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.2. Alıcı, işbu Sözleşme kapsamında sağladığı kişisel verilerin doğru, eksiksiz ve güncel olduğunu kontrol etmekle, bu bilgileri üçüncü kişilerle paylaşmamak, ilgisiz kişilerce erişilememesi için virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil gerekli tedbirleri almak ve söz konusu kişisel verilerin güvenliğini sağlamakla yükümlü olduğunu, aksi halde doğacak zararlardan ve üçüncü kişilerden gelen taleplerden bizzat sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.3. Platform’a ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; Satıcı'nın anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları [Şirket]’e aittir.
10. CAYMA HAKKI
10.1. Alıcı, 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşme’den cayma hakkına sahiptir.
10.2. Cayma hakkı süresi, Hizmet için Sözleşme’nin kurulduğu gün; Ürün için Alıcı’nın veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin Ürün’ü teslim aldığı gün başlar. Ancak Alıcı, Sözleşme’nin kurulmasından Ürün teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
10.3. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
- a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son Ürün’ü teslim aldığı gün,
- b) Birden fazla parçadan oluşan Ürün’de, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
- c) Belirli bir süre boyunca Ürün’ün düzenli tesliminin yapıldığı durumlarda, Alıcı veya Alıcı tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk Ürün’ü teslim aldığı gün esas alınır.
10.4. Ürün teslimi ile Hizmet ifasının birlikte olduğu durumlarda, Ürün teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
10.5. Satıcı;
- a) Ürün'ün teslimi veya Hizmet’in ifasından önce Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren,
- b) Ürün’ün tesliminden sonra Alıcı’nın cayma hakkını kullanması durumunda, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarih itibarıyla bedel Satıcı’ya aktarılmamışsa cayma hakkına konu Ürün’ün, iade için öngörülen Kargo Şirketi’ne teslim edildiği tarihten veya iade için öngörülenin haricinde bir Kargo Şirketi ile iade edilmesi durumunda da Satıcı’ya ulaştığı tarihten itibaren,
- c) Alıcı’nın siparişinin yasal süre içerisinde teslim edilememesi nedeniyle Sözleşme’yi fesih hakkını kullanması durumunda fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde, tahsil ettiği Sözleşme konusu bedeli ile teslimat masraflarının Alıcı’ya iadesinden sorumludur.
10.6. Cayma hakkı bildiriminin ve Sözleşme’ye ilişkin diğer bildirimlerin mevzuata uygun ve süresi içerisinde Platform’da belirtilen Satıcı’ya ait iletişim kanallarından yapılması şarttır. Cayma bildiriminin yapılacağı iletişim kanallarına https://www.pawlio.com.tr/iletisim.html linkinden ulaşılabilmektedir.
10.7. Cayma hakkının kullanılması halinde:
- a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (ondört) gün içerisinde Ürün’ü Satıcı'ya Kargo Şirketi’yle geri gönderir.
- b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Ürün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ve varsa Ürün ile birlikte hediye edilen diğer Ürünler’in de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
10.8. Alıcı cayma süresi içinde Ürün’ü, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
10.9. Ürün/Hizmet, Satıcı'ya iade edilirken, Ürün/Hizmet’in teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı’nın kurumsal fatura istemesi halinde ilgili Ürün/Hizmet iadesi için iade faturası kesmesi veya mümkünse süresi içerisinde ticari faturayı kendi sistemlerinden reddetmesi gerekmektedir.
10.10. Alıcı’nın Alışveriş Kredisi ile Öde seçeneğini seçmesi halinde, cayma hakkının kullanılması durumunda Sözleşme konusu bedeller Alıcı’ya, Alıcı tarafından bildirilen kredi veren Banka nezdindeki banka hesabına havale, EFT veya FAST yoluyla iade edilecektir. Sözleşme konusu bedellerin iadesi kapsamında Alıcı tarafından bildirilen kredi veren Banka nezdindeki banka hesabının fatura adresindeki kişi adına veya kullanıcı adına kayıtlı olması gerekmektedir. Alıcı, Alışveriş Kredisi ile Öde seçeneğini seçmesi halinde Sözleşme konusu bedellerin iadesinin nakit olarak gerçekleştirilemeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
10.11. Alıcı’nın Alışveriş Kredisi ile Öde seçeneğini seçmesi halinde, Alıcı’nın Satıcı ile imzaladığı işbu Sözleşme’den cayması, Banka ile Alıcı arasındaki Tüketici Kredisi Sözleşmesi’ni doğrudan sona erdirmeyecektir. Alıcı, Tüketici Kredisi Sözleşmesi’nden cayma hakkını, Banka ve Alıcı arasındaki Tüketici Kredisi Sözleşmesi kapsamında kullanabileceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. Alıcı, Tüketici Kredisi Sözleşmesi’nden cayma hakkını, Tüketici Kredisi Sözleşmesi’nde belirlenen süre ve usule uygun şekilde münferiden kredi veren Banka’ya başvurarak kullanabilecektir. Tüketici Kredisi Sözleşmesi’nden cayma hakkının kullanılması kapsamında, Alıcı tarafından münferiden kredi veren Banka’ya yapılması gereken başvurunun hiç yapılmaması veya geç yapılmasından ve/veya Banka ile Alıcı arasındaki kredi ilişkisi ile ilgili olarak Satıcı’nın herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
10.12. Alıcı iade edeceği Ürün/Hizmet’i Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı'nın Kargo Şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcı'ya aittir. İade için Alıcı’nın bulunduğu yerde Satıcı’nın Kargo Şirketi şubesi bulunmaması halinde, Alıcı Ürün’ü herhangi bir Kargo Şirketi’yle gönderebilecektir. Bu halde iade kargo bedeli ve Ürün’ün kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumludur.
10.13. Alıcı cayma hakkını işbu maddede belirtilen süre ve usuller dahilinde kullanacak olup aksi halde cayma hakkını kaybedecektir.
11. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
11.1. Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
- a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
- b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
- c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
- d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler,
- e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
- f) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, Alıcı’nın onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler, cayma hakkı kullanılamayacak; bu siparişler bakımından Platform üzerinden iadede oluşturulamayacaktır.
12. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu Sözleşme’nin uygulanmasından doğabilecek uyuşmazlıklarda, Bakanlık’ça ilan edilen parasal sınırlara göre Alıcı’nın Ürün/Hizmet’i satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
13. BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ
13.1. Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, yazılı olarak yapılacaktır.
13.2. Alıcı, Sözleşme'den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın ticari defter, bilgisayar, kayıt ve diğer belgelerinin bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
14. YÜRÜRLÜK
14 (on dört) maddeden ibaret Sözleşme, Taraflar’ca okunarak, işlem tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşme’nin bir nüshası Alıcı’nın üyelik hesabında mevcuttur ve talep edilmesi halinde ayrıca elektronik posta ile de gönderilebilecektir.
